نرم و لطیف شدن پوست با کمک اسکراب شکر و نمک

 

اسکراب صورت, اسکراب لایه بردار, ماسک اسکراب

اسکراب شکر و نمک لایه بردار

 

اسکراب شکر و نمک/ خودتان در خانه اسکراب بسازید

اسکراب شکر و نمک یک لایه بردار خانگی بسیار ارزان و در دسترس است که باعث نرم و لطیف شدن پوست و شفاف شدن و بهبود ظاهر پوست می شود.

اسکراب ، لایه بردار فیزیکی است که به پاکسازی سلول های مرده پوست کمک میکند در  نتیجه باعث صاف شدن و بهبود ظاهر پوست می شود. استفاده از لیف های پارچه ای یا براش های سلیکونی سایر روش های لایه برداری پوست است.

 

اسکراب و لایه برداری به موقع پوست یکی از روش های مناسب برای سلامت و زیبایی پوست است. سلول های پوست همواره در حال رشد و تقسیم  هستند و به همین دلیل بعد از مدتی لایه رویی و بافت قدیمی پوست از آن جدا شده و سلول های جوان تر جایگزینشان میشود. بنابراین شما باید با استفاده از ماسک های لایه بردار یا  اسکراب پوست این لایه قدیمی و سلول های مرده  را از پوست جدا کنید تا سلول های جدید جای کافی برای رشد و تنفس داشته باشند.

 

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین اسکراب های خانگی پوست ، اسکراب شکر و نمک است که در ادام مقاله روش تهیه انواع اسکراب شکر و نمک و کاربرد آنها را به شما آموزش میدهیم.

 

مزایا و خواص اسکراب شکر و نمک

– لایه برداری ملایم پوست

– روشن کننده و شفاف کننده

– نرم کننده

– تمیز کنده منافذ باز پوست

– کاهش جوش و آکنه

– بهبود جریان خون زیر پوستی

– تحریک رشد سلولی و تقویت بافت جوان پوست

 

اسکراب شکر و نمک با عسل

اسکراب شکر و نمک و عسل سلولهای مرده را پاکسازی کرده و باعث شادابی ، روشن شدن ، مرطوب و نرم شدن پوست می شود.

خواندن
آرایش صورت با لباس سبز

برای تهیه اسکراب شکر و نمک و عسل ، 2 قاشق شکر و نمک و عسل را مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی پوست بکشید و 3 دقیقه به صورت دورانی و آرام روی تمام سطح پوست ماساژ دهید سپس 15 دقیقه صبر کنیدو صورتتان را با آب ولرم بشویید.

استفاد از این ماسک برای روتین روزانه و هفته ای 1 – 2 بار میتواند باعث شادابی و جوانسازی پوست شود.

 

 طرز استفاده اسکراب صورت, تهیه اسکراب خانگی, اسکراب شکر و نمک

اسکراب شکر و نمک با روغن زیتون

 

اسکراب شکر و نمک با روغن زیتون

اسکراب شکر و نمک و روغن زیتون برای پوست های خشک بسیار مناسب است و ضمن پاکسازی سلول های مرده پوست به جوانسازی پوستتان کمک میکند.

شکر و نمک پوست را به آرامی اسکراب می کنند و روغن زیتون به صورت همزمان به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک کرده و باعث افزایش لطافت پوست می شود.

 

2 قاشق شکر و نمک و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری بگیرد سپس ماسک را روی تمام سطح پوستتان بزنید و 5 دقیقه به حالت دورانی و ملایم ماساژ دهید و سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.

از این اسکراب میتوانید هفته ای 1 – 2 بار با توجه به نیاز پوستتان استفاده کنید.

 

اسکراب شکر و نمک با شیر

اسکراب شکر و نمک و شیر یک اسکراب ملایم خانگی است که باعث شفافیت و روشن شدن و آبرسانی به پوست می شود.

1 قاشق شکر و نمک را با 2 قاشق شیر مخلوط کنید و با یک براش آرایشی یا با انگشتان روی سطح پوست پخش کنید و به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه پوست را  ماساژدهید و 10 دقیقه اجازه دهید اسکراب روی پوستتان بماند و سپس پوستتان را بشویید.

خواندن
چگونه رنگ پوست خود را روشن تر جلوه دهیم؟

استفاده هفتگی از این ماسک به طور منظم باعث بهبود سلامت و زیبایی پوستتان می شود.

 

اسکراب شکر و نمک با لیموترش

از این اسکراب هم میتوانید برای صورت استفاده کنید و هم برای بدن. این اسکراب کلاژن سازی پوست را تحریک می کندو خاصبت روشن کندگی دارد و خاصیت ارتجعی پوست را بهبود می دهد و ضمن پاکسازی منافذ پوست ، به حفظ رطوبت آن کمک می نماید.

 

2 قاشق غذاخوری نمک دریا را با نصف فنجان شکر ، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و 2 قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. در صورت تمایل میتوانید 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا هم به این ترکیب اضافه نمایید.

پیشنهاد ویژه
  • تبلیغات ، چاپ ,جذب فالورمرجع خرید فالوور واقعی و فعال اینستاگرام
  • تبلیغات ، چاپ ,جذب فالورافزایش بازدید آنی پیج اینستاگرام
  •  آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیفرصت محدود خرید لوازم آرایش باتخفیف70%

این اسکراب را بین 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس بشویید.

 

 اسکراب شکر و نمک, خواص اسکراب شکر و نمک, اسکراب شکر و نمک و عسل

اسکراب شکر و نمک و روغن نارگیل

 

اسکراب شکر و نمک همالیا با روغن نارگیل

نمک هیمالیا یک ماده لایه بردار موثر است که باعث بهبود ظاهر پوست می شود. این نمک دارای مواد معدنی ضروری برای پوست به خصوص منیزیم است که توسط پوست جذب می شود و باعث بهبود سلامت پوست می شود.

 

روغن نارگیل به حفظ رطوبت پوست کمک میکند و روغن درخت چای برای درمان آکنه پوستی موثر است و آبلیمو باعث بهبود رنگ پوست و کمرنگ شدن لک های پوستی می شود.

اسکراب شکر و نمک و روغن نارگیل باعث از بین رفتن منافذ پوستی شده و جریان خون را افزایش میدهد.

 

نصف فنجان نمک هیمالیا را با نصف فنجان شکر ، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو چند قطره اسانس روغن درخت چای مخلوط کنید.

پوست را کاملا تمیز کرده و سطح پوست را با اسکراب بپوشانید و 5 دقیقه به آرامی به صورت دورانی ماساژ دهید سپس با آب ولرم پوست را بشویید.

 

اسکراب شکر و نمک با گلاب

یک چهارم فنجان شکر را با یک چهارم فنجان نمک و یک چهارم فنجان روغن جوجوبا ، روغن زیتون یا روغن بادام ، 3 قاشق چایخوری پودر خاک رس صورتی ، 10 قطره اسانس گلاب مخلوط کنید.

 

از این اسکراب میتوانید به عنوان اسکراب لب هم استفاده کنید. خاک رس صورتی باعث می شود پوست به صورت ملایم لایه برداری شود و اسکراب تان رنگ پاستیلی زیبایی به خود بگیرد.

 

اسکراب شکر و نمک و عسل, لایه بردار خانگی, اسکراب

اسکراب شکر و نمک و قهوه

 

اسکراب شکر قهوه ای و نمک با قهوه

در این اسکراب از تفاله قهوه استفاده می شود که رایحه طبیعی خوبی به اسکراب می دهید. کافئین موجود در قهوه می تواند درمانی موثر برای کاهش سلولیت های پوستی باشد. نصف فنجان تفاله قهوه را با یک چهارم فنجان شکر قهوه ای و یک چهارم فنجان نمک و یک چهارم فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید ، در صورت نیاز هنگام استفاده می توانید با کمی گلاب یا عسل مخلوط را رقیق کنید تا حالت خمیری پیدا کند و به راحتی بتوانید آن را روی پوست ماساژ دهید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *