انواع ماسک مو خانگی برای برای موهای خشک، آسیب دیده و وز

 

ماسک مو برای موهای خشک و وز,ماسک مو برای موهای خشک

انواع ماسک مو خانگی برای موای خشک و وز

 

7 ماسک مو خانگی برای موهای آسیب دیده + طرز تهیه و روش استفاده

موی خشک معمولا وز و کدر می شود و به هم گره می خورد ، ماسک مو خشک و وز خانگی باید به افزایش آبرسانی موها کمک کرده و چربی مورد نیاز برای ترمیم مو را به ساقه موها برساند.

موی خشک به مویی گفته می شود که رطوبت کافی جذب نکرده یا رطوبت لازم برای حفظ بافت و درخشندگی خود را از دست میدهد .

موهای خشک معمولا رنگی مات دارند، وز می شوند، گره میخورند، زبر، شکننده و آسیب پذیر شده و دچار موخوره می شوند.

 

وز و خشک شدن موها میتواند دلایل متعددی داشته باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از :

کم کاری پاراتیروئید، کبمودهای غذایی ، قرار گرفتن بیش از حد زیر نور خورشید ، تماس با آب استخر ، شتشوی بیش از حد با شامپو قوی ، استفاده همیشگی از دستگاههای حرارتی مثل سشوار ، اتو مو ، بیگودی و فر کننده مو ، استفاده از محصولات شیمیایی مثل رنگ و دکلره مو .

 

برای درمان موهای وز و خشک میتوانید از انواع ماسک های خانگی استفاده کنید که باید حتما حاوی روغن های طبیعی و گیاهی باشند. نکته ای که باید رعایت کنید این است که در ترکیب ماسک موها به هیچ عنوان از مایونز ، سرکه یا آبلیمو استفاده نکنید چون باعث تخریب بیشتر بافت موهای خشک شما خواهد شد .

 

بهترین روغن های گیاهی برای موهای خشک عبارت است از :

روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن بادام تلخ و بادام شیرین ، روغن کرچک ، روغن جوجوبا ، روغن سبوس برنج و روغن آووکادو .

 

این روغن ها حاوی ویتامین E و آنتی  اکسیدان های دیگر است که خاصیت نرم کننده طبیعی برای موها دارند و کمک می کنند کوتیکول های مو با لایه ای از رطوبت پوشانده شده و محافظت شوند و به مرور به ترمیم ساقه مو کمک میکند.

علاوه بر روغن های گیاهی میتوانید برای هر ماسک مو از شیر نارگیل یا روغن یک عدد کپسول ویتامین E هم استفاده کنید.

 

از ترکیب نصف فنجان عسل و 2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی که در دسترس دارید میتوانید به عنون یک ماسک آبرسان و مقوی برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده کنید.

هنگام استفاده از ماسک مو برای موهای وز و خشک دقت داشته باشید که اگر میخواهید ماسک را روی پوست سرتان بکشید ، ماسک هایی که بافت چربی دارند برای پوست سر خشک و ماسک هایی که چربی کمتری دارند برای پوست سر چرب مناسب تر هستند.

خواندن
نرم و لطیف شدن پوست با کمک اسکراب شکر و نمک

 

ماسک مو برای موهای خشک و وز,انواع ماسک مو خشک و وز

انواع ماسک مو خشک و وز

 

انواع ماسک مو برای موهای وز و خشک

شما میتوانید ترکیبی از روغن های طبیعی که در بالا آمده است یا هر کدام از آن ها را که در دسترس دارید بعد از حمام زمانی که موها کمی رطوبت دارد استفاده کنید و به جای استفاده از سرم  مو نوک موها و ساقه مو را با مقدار کمی از روغن چرب کنید. یا این که میتوانید نصف فنجان روغن یا کمتر متناسب با بلندی موهای خودتان روی حرارت غیر مستقیم گرم کنید و ساقه موها را کاملا به روغن آغشته کنید و سپس با یک کلاه نایلونی یا حوله گرم موها را بپوشانید و بعد از 1 ساعت یا یک شب موها را با شامپو بشویید.

 

ماسک مو ژلاتین برای موهای خشک و وز شده

ژلاتین خوراکی میتواند تارهای مو را مرطوب کند و به صاف و براق تر شدن موها کمک کند.

برای تهیه ماسک مو ژلاتین کافیست 1 قاشق غذاخوری ژلاتین خالص را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و بعد از این که کاملا حل شود 6 قطره اسانس روغنی دلخواهتان مثل یاسمن ، اسطوخودوس ، مریم گلی یا رزماری را به ژلاتین اضافه کنید و موها را با این ماسک بپوشانید و بعد از 10 – 30 دقیقه با آب ولرم آبکشی نمایید.

 

یک نوع ماسک ژلاتین  کراتینه دیگر از ترکیب 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین ، 1 فنجان آب و 1 قاشق چایخوری عسل تهیه می شود. این ماسک را روی موها بکشید و بعد از نیم ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

 

ماسک مو برای موهای خشک و وز,ماسک مو برای موهای خشک,ماسک مو تخم مرغ برای موهای خشک و وز

ماسک مو تخم مرغ برای موهای خشک و وز

 

ماسک مو تخم مرغ برای موهای وز و خشک

تخم مرغ منبع خوب پروتئین و آبرسان برای موها است شما میتوانید به روش های مختلف از ماسک تخم مرغ برای هیدراته کردن موها استفاده کنید.

 

1 عدد سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آب ولرم مخلوط کنید و ساقه موها را با این ماسک بپوشانید و بعد از 10 – 30 دقیقه آبکشی کنید و شامپو بزنید.

 

برای کراتینه کردن موهای خشک میتوانید 3 عدد تخم مرغ را به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و ساقه موها را با این ماسک بپوشانید و رویشان کلاه پلاستیکی بکشید و بعد از نیم ساعت آبکشی کرده با شامپو بشویید.

 

1 عدد زده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید و روی موها بکشید و بعد از 20 دقیقه موها را آبکشی کنید این ماسک کراتینه بعد از مدتی باعث صاف شدن موهایتان خواهد شد.

خواندن
طراحی ابروهای زیبا و پرپشت با کمک شابلون ابرو

 

ماسک مو برای موهای خشک و وز,آبرسانی به موها با ماسک مو خشک و وز,ماسک مو برای موهای ,خشک

ماسک مو خشک و وز برای آبرسانی به موهای آسیب دیده

 

ماسک موی ماست برای موهای خشک و وز

شما میتوانید از ترکیب ماست و روغن های گیاهی یک ماسک موی عالی برای آبرسانی به موها و از بین بردن خشکی و وز مو استفاده کنید.

 

نصف فنجان ماست را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 6 قطره اسانس روغنی دلخواه مخلوط کنید و روی موها بکشید و با یک کلاه پلاستیکی موها را به مدت 15 – 30 دقیقه بپوشانید و سپس با شامپو ملایم بشویید.

 

اگر میخواهید موهایتان را کراتینه و صاف کنید میتوانید 6 قاشق غذاخوری ماست را با 1 عدد تخم مرغ مخلوط کنید و موها را با این ماسک بپوشانید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید.

 

روش دیگر صاف کردن موهای خشک و وز ، ترکیب 2 قاشق غذاخوری ماست ، 1 قاشق غذاخوری خامه و 1 عدد تخم مرغ است ، این ماسک کراتینه روی موها بکشید و به مدت 45 دقیقه موهایتان را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس با شامپو ملایم بشویید. این ماسک مناسب افرادی است که پوست سرشان خشک است.

 

ماسک مو آووکادو برای موهای خشک و آسیب دیده

آووکادو هم حاوی روغن گیاهی است که سرشار از ویتامین آ و ای و سایر مواد مغذی برای موهاست که میتواند به آبرسانی و تقویت موها کمک کند.  آووکادو به عنوان غذایی عالی برای موها شناخته می شودو روغن ها و پروتئین آن خاصیت نرم کنندگی برای موها دارند و باعث کاهش وز شدن و صافی مو می شوند.

 

پوره نصف آووکادو را با 6 قطره اسانس نعنا مخلوط کنید و روی موهای مرطوب بکشید و بعد از 15 دقیقه موها را بشویید.

پیشنهاد ویژه
  • بیتوتهکلاسینو اولین آموزشگاه کنکور ایران
  •  آرایش و زیبایی, لوازم آرایشیتخفیف های بی سابقه لوازم آرایش روتین روز
  • آموزشگاه آرایشگری مردانه در تهراناز پاکسازی پوست تا کوتاهی مو مردانه-آموزش

 

پوره 1 عدد آووکادو را با 2 قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی موها بکشید و بعد از نیم ساعت موها را با شامپو ملایم بشویید.

 

پوره 1 عدد آووکادو رسیده را با 1عدد تخم مرغ مخلوط کرده و روی موهای مرطوب بکشید و بعد از 20 – 30 دقیقه موها را آبکشی کرده با شامپو بشویید.

 

پوره نصف آووکادو را با 1 عدد تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی موهای مرطوب از پایین به بالا بمالید و سپس موها را جمع کرده و 10 – 30 دقیقه با کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس با شامپو ملایم بشویید.

 

ماسک مو برای موهای خشک و وز,ماسک مو موز برای موهای خشک و وز,ماسک مو برای موهای خشک

خواندن
همه چیز در مورد کفش اسپرت و ورزشی دخترانه

ماسک مو موز برای موهای خشک و وز

 

ماسک مو موز برای ترمیم موهای خشک و وز شده

موز رطوبت بالایی به موها می رساند و میتواند موخوره را از بین ببرد و باعث نرم شدن و افزایش خاصیت ارتجاعی موها شود.

 

یک عدد موز کاملا رسیده را پوره کنید و روی موها بکشید و رویشان را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس موها را آبکشی کنید.

 

در صورت تمایل میتوانید به ماسک موز ، مقداری ماست یا روغن گیاهی که در دسترس دارید مثل روغن زیتون اضافه کنید و بعد از نیم ساعت موها را با شامپو بشویید.

 

1 عدد موز رسیده را پوره کنید و با 1 قاشق چایخوری روغن زیتون ، 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل ، 1 قاشق چایخوری روغن بادام یا روغن آرگان مخلوط کنید و روی موها بکشید . اگر غلظت ماسک کم بود میتوانید مقداری آرد به آن اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه بگذارید روی موها بماند سپس با شامپوی ملایم موها را بشویید.

 

2 عدد موز رسیده را پوره کنید و با 1 عدد تخم مرغ مخلوط کنید و روی موها از ریشه تا نوک مو را با این ماسک کراتینه بپوشانید و 3 ساعت با کلاه پلاستیکی موها را ببندید و سپس با شامپو ملایم بشویید.

 

ماسک شیر برای موهای خشک و آسیب دیده

ترکیب شیر و عسل بر خلاف روغن های گیاهی حالت سنگینی ندارد ولی میتواند به ترمیم موهای شکننده و آسیب دیده کمک کنید.

 

2 فنجان شیر گرم را با دو قاشق چایخوی عسل و 1 قاشق چایخوری آرد مخلوط کنید و روی موها بکشید و به مدت 20 – 30 دقیقه رویشان کلاه پلاستیکی بکشید و سپس موها را آبکشی کنید. اگرموهایتان خیلی زبر است میتوانید 2 قاشق غذاخوری خامه هم به این ماسک اضافه نمایید.

 

در ترکیب ماسک مو میتوانید شیر نارگیل را جایگزین شیر نمایید یا از ترکیب نصف نصف از هر دو استفاده کنید.

ماسک مو برای موهای خشک و وز,ماسک مو آلوئه ورا برای موهای خشک و وز,ماسک مو برای موهای خشک

ماسک مو آلوئه ورا برای موهای خشک و وز

 

ماسک مو آلوئه ورا برای موهای خشک و آسیب دیده

ترکیب آلوئه ورا با سایر مواد مغذی که در بالا گفته شده میتوانید یک ماسک آبرسان و درخشان کننده برای هیدراته کردن موها و از بین رفتن وز و خشکی مو استفده کنید.

یک چهارم فنجان ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 6 قطره روغنن آرگان مخلوط کنید و روی موها بکشید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *