رئیس سازمان انرژی اتمی: طبق برجام موضوع PMD بسته شده است

محمد اسلامی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای گفت: حاصل این همه سال مذاکره به برجام ختم شده است؛ در این سند PMD با یک شرحی بسته شده است و تعهدی از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته و همزمان برداشتن همه تحریم‌ها علیه ایران‌ وضع شده است.

به گزارش فارس، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و یادواره ۱۷ هزار شهید ترور در اصفهان اظهار کرد: وقایع انقلاب اسلامی قبل از انقلاب تا به امروز، همه برای ما عبرت‌آموز و موجب شکل‌گیری فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

 

وی با بیان اینکه اولین شعاری که بعد از انقلاب توسط جریان سلطه بلند شد این بود که مذهب شیعه باطل است، افزود: در آن موقع کسی شاید به همه ابعاد موضوع پی نبرده بود؛ با وجود آنکه جریان قدرتمند رسانه‌ای در آن زمان به صورت امروز نبود، اما در مقیاس همان روز هم جریان گسترده‌ای را علیه انقلاب شکل دادند چرا که برای آن‌ها پیروزی انقلاب با محوریت یک مرجعیت دینی غیر قابل تحمل بود و تلاش داشتند با ابزار تطمیع، تهدید و ترور ریشه‌های تفکر انقلاب اسلامی را از بین ببرند. 

 

اسلامی با اشاره به مسائل اقتصادی در کشور تصریح کرد: آمریکا اعلام کرد در جنگ نظامی نمی‌توانیم پیروز شویم بنابراین جنگ اقتصادی را شکل می‌دهیم و هدفشان از این نبرد اقتصادی که نقشه، ابزار و هدف هم مشخص است ساقط کردن انقلاب اسلامی است. 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه لشکری که در جنگ اقتصادی باید مقابل دشمن بایستد، لازم است دارای یک فرماندهی واحد باشد تا بتواند به هدفش برسد؛ گفت: مهمترین کاری که دشمن در این فضا می‌خواهد انجام دهد این است که فکر و باور مردم را تغییر دهد و سعی هم دارد باورها را به مسیر خودش هدایت کند. 

 

وی افزود: اقدامی که شهید اژه‌ای با دانایی و شجاعتش از لحظات زندگی خودش استفاده می‌کرد مقابله با این حرکت دشمن بود و سعی می‌کرد جهان‌بینی ناب اسلامی را به نسل نوجوان و دانش‌آموزی اطراف خود منتقل کند.

 

اسلامی با اشاره به اینکه شهید بهشتی به عنوان مغز متفکر انقلاب اسلامی شیفته خدمت بود،  گفت: خیلی از اختلافات سیاسی هم به این دلیل است که رسیدن به قدرت ملاک قرار می‌گیرد در حالی که اگر فردی شیفته خدمت باشد دیگر دنبال قدرت نیست که این نیاز به یک باور عمیق دارد تا انسان بتواند در راه خدای متعال قدم بردارد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه اقتصادی، عنوان کرد: خیلی وقت بود که دولت‌ها می‌گفتند دولت باید وزارتخانه‌ای داشته باشد تا متولی ارزاق مردم باشد و حال بعد از پیگیری‌های آیت‌الله رییسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در دولت تصویب شد.

 

وی با بیان اینکه وقتی بازرگانی نداشته باشیم نمی‌توانیم از تولید حمایت کنیم و وقتی فروشی وجود نداشته باشد تولید تقویت نمی‌شود؛ ادامه داد: باید جغرافیای اقتصادی ما از جغرافیای سرزمینی گسترده‌تر باشد و باید بتوانیم برای کالای ایرانی مشتری انبوه و وفادار پیدا کنیم.

 

اسلامی با بیان اینکه تجارت داخلی و خارجی باید پایدار و همراستا باشد، افزود: با پایداری این سیاست‌هاست که تولید، اشتغال و اقتصاد پایدار و تثبیت می‌شود. 

 

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با مسائل هسته ای گفت: از ۲۰ سال پیش تاکنون هر روز گزارش می‌دهند که ایران در حال ساخت بمب اتمی است، روال آژانس هم این است که هر گزارشی را بررسی می‌کند و بر اساس ادله‌ای که ارائه می‌دهد ما به آن‌ها دسترسی می‌دهیم؛ ۲۰ سال پیش می‌گفتند ایرانی‌ها در لویزان در حال ساخت بمب اتمی هستند بعد مجوز گرفتند و بازرسی کردند و دیدند چیزی نیست؛ بعد گفتند در شیان و بعد جنوب غرب تهران و بعدا هم گفتند در پارچین دارند بمب می‌سازند؛ این شد که مذاکرات اتمی شکل گرفت و سال‌ها ادامه داشت.

 

وی با اشاره به پیگیری ۲۰ سال مذاکره ایران گفت: حاصل این همه سال مذاکره به سند برجام ختم شده است؛ در این سند PMD با یک شرحی بسته شده است و تعهدی از طرف آنها شده و همزمان برداشتن همه تحریم‌هایی که علیه ایران‌ وضع شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران در مقابل این پذیرفته که از حقوق خودش که مطابق با پادمان است، عقب‌نشینی کند و حتی بازرسی‌های فراپادمانی را نیز برای اعتمادسازی بیشتر بپذیرد.

 

اسلامی عنوان کرد: در دوره اخیر مذاکرات، رژیم صهیونیستی ادعا دارد ۵۰ هزار صفحه سند جدید پیدا کرده که هر روز هم چند صفحه آن را منتشر می‌کند و به آژانس می‌دهد و مدعی شده ایران فعالیت‌های هسته‌ای برای ساخت بمب دارد؛ این اسناد همان پی ام دی است که بسته شده است و چیز جدیدی نیست؛ خود آمریکایی‌ها هم قبلا اذعان کرده بودند که ایران فعالیت‌های سالمی داشته است.

 

 

خواندن
واکنش اسلامی به احتمال صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *